Trygghet skapar ingen förändring

Jag kandiderar till kommunfullmäktige i Sundbyberg och min presentation inför provvalet är nu färdigskriven och inskickad.

Det var inget genomtänkt beslut att kandidera, tvärtom hade jag faktiskt bestämt mig för att inte ställa upp. När jag till slut lät mig övertalas så var det med inställningen att jag sannolikt ändå inte kommer in, vilket kändes som en trygghet. Jag ville inte riktigt, för jag trodde att det skulle vara för svårt.

Nu läser jag igenom min presentation, som efter mycket om och men blev bra, och känner att jag verkligen tror på den. Jag vet vad jag vill och tror faktiskt att jag kan åstadkomma något. Som en person sa till mig – det är ju bara erfarenhet jag saknar, inte kompetens.

Mina chanser att komma in får nog betraktas som små, vilket inte alls känns lika positivt längre. Visst är det lite tryggt, enkelt och bekvämt, men trygghet skapar ju ingen förändring. Nu vill jag komma in och jag är väldigt glad att jag försöker!

Så tack, MP-vänner, för övertalning, uppmuntran och värdefull hjälp! Det här känns spännande!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0