Nytt år, nytt inlägg

Jag känner pressen på mig från kommentarer i föregående inlägg - det är hög tid för uppdatering!

Har varit i Thailand med tjejerna och det var alldeles, alldeles underbart. För att undvika ett alltför långt inlägg hänvisar jag till talande bilder på Facebook.

Det blev en svensk julafton i år och det var faktiskt riktigt mysigt. Lugnt och kravlöst och härligt med all snö!

2009 är över och ett nytt år har tagit sin början. Egentligen är det väl lite fånigt med all uppståndelse kring nyår, men jag kan inte låta bli att tycka att det är något visst med årsskifte ändå. Det känns alltid lite vemodigt när ett år är slut, samtidigt som det känns spännande med ett nytt år – en nystart på något vis.

För en enkel sammanfattning av 2009 stal jag helt sonika några punkter från en lista i Kajsas blogg (svaren är dock mina egna ;)):

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja, jag och mamma köpte ett hus i Hamra.

2. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ingen nära vän, men ett par bekanta.

3. Vilka länder besökte du?
Thailand (och Finland om en kryssning räknas).

4. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
En billigare lägenhet i centrala Sundbyberg.

5. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
1 oktober.

6. Vad var din största framgång 2009?
Att ta examen från Miljöteknikutbildningen med högsta betyg i alla ämnen.

7. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Hade en otäck furunkel som inte var så värst skojig.

8. Bästa köpet?
Vårt fina Hamrahus! Just nu är jag väldigt nöjd över min nyinköpta kamera också som införskaffades sista dagen på året.

9. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Många saker! En lyckad avslutning på förra utbildningen, en bra start på nuvarande utbildningen, ett varmt välkomnande in i Gröna Studenter och Miljöpartiet samt en resa med mina allra bästa vänner - för att nämna några saker :)

10. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Vår sista dans, Jag kan inte skilja på, Pacemaker och Sand in my shoes.

11. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Beror på vilket år man jämför med. Ledsnare än 2008.

12. Vad önskar du att du gjort mindre?
Ältat, funderat, stressat och skjutit upp vissa saker lite för länge.

13. Hur tillbringade du julen?
I all enkelhet hemma hos mamma med Lillbritt och Gunnar på besök.

14. Största musikaliska upptäckten?
Melissa Horn. Helt fantastisk!

15. Bästa konserten?
Pink i Globen!

16. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Åt middag på Parma med Ron, pappa, Ingrid och Anna.

17. Vad fick dig att må bra?
Att jag vågade ta ett jobbigt beslut, mina vänner och nya människor jag mött.

18. Vem saknade du?
Mattias.

Det har varit ett innehållsrikt men ganska tufft år. Efter några jobbiga månader blev det i alla fall bra till slut och nu är jag nyfiken på vad 2010 har att komma med!

Har inga nyårslöften, men några mål som jag vill uppnå under året:

  • Bli mer politiskt insatt och mer aktiv i miljöpartiet.
  • Ta tag i skolarbeten och uppgifter i tid och inte skjuta upp dem in i det sista.
  • Träna upp min kondition, för jag ska springa tjejmilen i september!
  • Prova efterlängtade aktiviteter som långfärdsskridskor och vandring.
  • Leva upp till mitt och tjejernas godisförbud och drastiskt minska intaget av sötsaker.
  • Tänka ännu mer på att handla ekologiskt och närproducerat och bli mer ”riktig” vegetarian (d.v.s. äta mindre fisk och skaldjur).
  • Inte analysera, tänka och grubbla så förbaskat mycket och bli bättre på att ta dagen som den kommer.


Gott nytt år kära vänner!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0