Besvikelsen i "om"

Snart är det dags. Om 14 timmar sätter jag mig i skolan och skriver tenta. Omtenta. Vilken besvikelse det kan ligga i två små ynka bokstäver! Jag försöker påminna mig själv om att min koncentrationsförmåga av förklarliga skäl inte var så hög under hösten, att endast 40 % blev godkända samt att det faktiskt bara är en liten del av tentan jag behöver göra om, men det hjälper inte så mycket. Jag inser att det inte är hela världen, men jag känner ändå ett sting av besvikelse över att inte längre ha klarat alla mina tentor.

Kanske är det besvikelsen som är orsak till min just nu extrema motivationsbrist? Jag är inne i en period då jag känner att jag verkligen inte orkar plugga. Visst har jag haft svackor tidigare då det inte varit så värst roligt, men nu har jag nått en punkt då jag inte ens orkar bry mig om hur det går. Jag har redan en omtenta i bagaget, spelar roll om det blir en till… Ungefär så känns det. Jag blir lite ledsen på mig själv, för omotiverad får jag inte vara!

Geografi är faktiskt ett oerhört intressant och spännande ämne och jag hoppas att jag snart kommer ihåg det.


Kommentarer
Postat av: Fredrika

Heja Maria!

2010-01-07 @ 01:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0