Politisk inspiration

I söndags var jag på mitt första medlemsmöte med Miljöpartiet i Sundbyberg. Jag var lite nervös innan – dels över att inte hänga med alls i diskussionerna, dels över att bli bemött med en reaktion i stil med "jaha, här kommer du på ditt allra första möte och kandiderar till kommunfullmäktige - vem tror du att du är egentligen?" Varför jag hade inbillat mig att få ett sådant bemötande vet jag inte och givetvis hade jag helt fel. Det var en grupp mycket trevliga och lättsamma människor som alla fick mig att känna mig väldigt välkommen. Det var dessutom ett givande möte och jag ser fram emot att bli mer insatt och aktiv i kommunpolitiken!

Att sätta sig in i politik är verkligen inget man gör på en kafferast och ibland känner jag mig rejält vilsen och undrar hur sjutton jag ska kunna lära mig allt. Samtidigt är det fantastiskt roligt och spännande att veta att det finns en hel värld av politik där ute som bara väntar på att jag ska upptäcka den och jag blir väldigt glad och inspirerad av alla härliga och kunniga människor jag har mött de senaste månaderna!

Att börja engagera mig politiskt är kanske ett av mitt livs bästa beslut och jag tror att 2010 kommer att bli ett väldigt roligt, utmanande och lärorikt år!


Kommentarer
Postat av: Fredrikia

Kul med ett inlägg från dig :) Väldigt upplyftande dessutom! Jag blir nästan sugen på att bli politiskt aktiv...

2010-02-17 @ 10:49:18
Postat av: Maria

Ja, det är klart att du ska! I rätt parti hoppas jag... ;) Följ med på någon GS-aktivitet framöver!

2010-02-17 @ 11:55:30
URL: http://savstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0