Man har bråttom dit sen är man där

Den senaste veckan har gått alldeles kolossalt fort. I fredags var jag i min gamla gymnasieskola och såg musikalen Rent som eleverna hade satt upp. Det känns som bara någon dag sedan, men det var ju snart en vecka sedan.

Hur som helst - den kvällen hade de speciellt bjudit in tidigare elever och det var riktigt kul att träffa gamla kompisar och lärare igen! Det var lite nostalgiskt att vara tillbaka där och det kändes både som om det var igår och en hel livstid sedan vi tog studenten. Många gamla minnen och känslor väcktes till liv igen. Jag kan konstatera att mycket har hänt under de senaste sju åren och jag är väldigt glad att jag inte är 18 år längre.

Du har vunnit och förlorat, du har sett dig själv i spegeln
Du har vaknat i fel säng, du har varit kär
Och framtiden väntade som en farlig gåta,
man har bråttom dit sen är man där
I en stad som får en att bli större än man är,
men i en ålder som sätter en på jorden
Jag trodde att jag visste vem jag var och vad jag ville,
men nu skulle jag inte välja dom orden

I måndags började kören igen, vilket förstås var väldigt roligt och efterlängtat! Gabriels aldrig sinande entusiasm smittade som vanligt av sig.

Utöver det har jag hunnit med lite möten, debattcafé, öldrickande och standup. Det har hittills varit en väldigt givande och bra vecka! Konstigt bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0