Svininfluensa

På fredag börjar julborden och sedan är det full fart i drygt tre veckor framåt. Jag har knappt tid att göra sådant som jag faktiskt måste göra och jag har verkligen inte tid att bli sjuk. Därför har jag utvecklat någon slags hypokondri och är nu nästan övertygad om att jag ungefär lagom till julbordsruschen kommer att drabbas av svininfluensa eller någon annan otrevlig åkomma. Känner jag mig inte lite febrig? Visst hostar jag onormalt mycket? Jo, jag har nog bestämt lite ont i halsen... Svininfluensa på väg, helt klart. Bara för att det skulle vara så oerhört opassande och otimat.

Tänk om man ändå vore under 18, gravid eller tillhörde en riskgrupp. Men nä, jag är "övrig invånare" och ska tydligen inte kunna smittas lika lätt... Men jag känner ju att den är på väg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0