Kommunfullmäktigekandidat

Idag var det sista gången på politikerutbildningen. Annika Hirvonen var där och föreläste och hon imponerade stort på mig. En 20-årig tjej som bland annat är språkrör för Grön Ungdom, har suttit med i två nämnder i Sundbyberg och jobbar som politisk sekreterare i Solna. Hon är dessutom en ren naturbegåvning på att prata och föra fram ett budskap. Kanonduktig tjej!

Gustaf Wiberg som håller i utbildningen har tidigare föreslagit att jag borde kandidera till kommunfullmäktige i Sundbyberg då det behövs fler kvinnor. Tanken var lockande, men jag bestämde mig för att avstå därför att jag känner att jag inte är tillräckligt insatt.

Efter föreläsningen idag stod jag och pratade lite med Gustaf och Annika och när jag gick därifrån hade de på något sätt övertalat mig att ändå ställa upp. Så nu är jag alltså kommunfullmäktigekandidat... Märkligt.


Kommentarer
Postat av: annacarell

Grön ungdom är ju helt wicked! gå för guds skull inte med där!

2009-12-17 @ 22:28:51
Postat av: Lina

Jag tycker du borde uppdatera din blogg!

2010-01-01 @ 17:16:11
URL: http://metrobloggen.se/linab
Postat av: Fredrika

Tycker jag med :) Fler ord från Maria! De brukar vara bra.

2010-01-02 @ 17:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0