Det börjar dra ihop sig...

Långhelgen som skulle bli så lång och härlig försvann snabbt. Jag träffade en mysig grosser (hund) med trevlig ägare och blev lite sugen på att skaffa en sådan (hund alltså ;)). Deltog även på en prova på-dag i spår och lydnad med massa fina rottisar (och blev såklart sugen på att skaffa en sådan också). Har dessutom varit på centralbadet och avnjutit en god frukost, bubblat bubbelpool och badat gemensam bastu där det satt en kille som antingen inte fattade att det var en gemensam bastu, eller också var det precis det han gjorde... Han missade i alla fall både badkläder och handduk. Det var lite märkligt.

Annars har jag mest haft fullt upp med mitt examensarbete som snart är helt färdigt. Rapporten skickades in i tisdags och på onsdag ska det redovisas i skolan. Det känns skönt att bli klar med det, men jag kommer sakna att åka till Norsborg om dagarna trots att jag förbannar den evighetslånga tunnelbanefärden varje morgon och halvt fryser ihjäl på mitt iskalla rum. Alla är så snälla och trevliga, min handledare är kanonbra och stämningen där ute är allmänt mysig. Jag tycker om att vara där och känner att jag inte riktigt vill sluta. Och de bjöd på tårta idag, det tyckte jag var gulligt! :-)

På kvällen blev jag bjuden på middag hemma hos Verras föräldrar och sedan gick hon och jag en obligatorisk runda i regnet på Sundbybergs vårmarknad. Det ser i princip likadant ut varje år och är egentligen inte speciellt spännande alls, men det hör liksom till att gå dit en liten stund och titta i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0