Mentaltest

Igår var jag och tittade på Rottweilerklubbens MT på Södertälje Brukshundsklubb. Kortfattat så är MT ett test där man testar hundens olika egenskaper för att få en uppfattning om dess mentala status. Man testar bland annat hundens leklust, rädsla, aggressivitet m.m. och sedan poängsätts hunden utifrån hur den reagerar i de olika momenten.

Det var väldigt intressant och lärorikt att se hur hundarna reagerade och löste vissa uppgifter! Och självklart kul att få träffa massa fina rottisar :-)

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Vi bor i Tullinge! :)



Jag såg att ni sett Dirkes mentaltest; Dirke och Tetris är gamla dagiskompisar och då de är ungefär lika gamla så har Karin och jag "följts åt" under deras uppväxt och det är fler än en gång, kan jag lova, som vi fascinerats över hur lika varandra de är!



Grossern är ju en arbetande ras och den kommer absolut bäst till sin rätt om den får just arbeta. Dock är det inte någon bruksras som rottisen så kravet finns ju sagt var inte där riktigt. :)



Jag har aldrig ångrat mig en sekund, i mitt rasval. Men så har jag inte heller några tävlingsambitioner, utan jag vill arbeta med min hund för vår skull, inte för att vinna en massa tävlingar. :)



Var i Sthlm är det du/ni bor?

2009-05-18 @ 10:38:44
URL: http://www.grusell.dk
Postat av: Kajsa

Ok! Ja sumpan är ju inte så jättelångt bort, och vi är också anpassningsbara! :) Hur har du det om dagarna? Jag är faktiskt ledig i morgon också (samt långhelgen då förstås) om du är sugen på en promenad?



Tetris står fortfarande under rehab för en hälta hon drog på sig för ett år sedan, så några mastodontpromenader kan vi inte gå, men en sisådär 40 min klarar hon i ett svep. :)

2009-05-18 @ 12:16:37
URL: http://www.grusell.dk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0