Jobbigt att föra över bilder från kameran...

Den främsta anledningen till att jag varit så extremt dålig på att uppdatera bloggen är tidsbrist, jag har haft fullt upp i flera veckor. Den andra anledningen är lathet. Det har funnits tillfällen då jag satt mig ner och tänkt skriva, men så kommer jag på att jag vill lägga in bilder också eftersom jag tycker att det ser lite roligare ut då. Då blir det plötsligt jobbigare, för oftast ligger bilderna fortfarande kvar i kameran. Egentligen är det ju hur enkelt som helst att bara koppla in den och föra över bilderna till datorn, men när jag redan är lite stressad och har ont om tid så har jag istället tänkt "nä, jag skriver i bloggen imorgon istället..." Därav den dåliga uppdateringen.


Sedan sist har jag bland annat varit på allsångskryssning med Verra, Madeleine och Fredrika. Galaxy var väl inte så mycket att hurra över, men vi hade himla roligt i alla fall och roade oss på ett icke-typiskt ungdomssätt: Vi åt middagsbuffé och drack inte upp de gratis vinflaskorna på bordet för att vi inte tyckte att det var gott. Istället drack vi äppeljuice med salt i (det var inte heller gott). Vi gick och la oss tidigt för att vara pigga nästa dag och åt glatt av frukostbuffén klockan 8. Vi spelade spel, gratis bingo och sjöng allsång med Gabriel och Svenne och Lotta (inte Moraträsk!) Ett roligt dygn och trevligt sällskap!


Jag och Ron har varit i Karlskoga och hälsat på hans släkt. Vi bodde hos hans moster och umgicks en del med hans mormor och morfar. Bland annat tittade vi på deras nya lägenhet på 110 kvadrat med balkong på 21 kvadrat och som de hade betalat 45 000 för... Lite skillnad i pris jämfört med här. Vi passade även på att träffa Rons halvbror och halvsyster när vi var där.

Ron, Jimmy & Camilla

Jimmy & Ron

Jag och pappa har varit på konsert och sett Jackson Browne. Det var en bra konsert och framför allt väldigt duktiga bakgrundssångerskor! Hade gärna sett en konsert med bara dem :-)

Jag har fått sommarjobb! Tappade modet lite när jag inte kom in på sommarkursen jag hade sökt och sedan sökte sommarjobb på en restaurang som visade sig ha fått in 800 ansökningar. Det såg mörkt ut ett tag, men efter lite ihärdigt jobbsökande så fick jag jobb på ett äldreboende i Solna. Personalen verkar trevlig, lönen är över förväntan och arbetstiderna känns bra.


Vi har varit lite mer hundvakt åt Molly. Hon är så söt och det är mysigt att få ha henne hos oss!


Molly badar

Molly & Ron busar

Ja just det... Jag har tappat bort vår (Rons) nya kamera. Av någon outgrundlig anledning tyckte jag att det var en bra idé att lägga den i den jackfickan som jag ju visste att det var hål i. Såklart låg kameran inte kvar i fickan när vi kom hem. Kanske uppdaterar jag bloggen lite oftare nu när jag inte behöver bekymra mig om att ladda över bilder från kameran...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0