Vi gör behöver ett ord för hundgå

Ja, ni märker ju. Vi behöver fler ord i svenskan! Att jag saknar en svensk motsvarighet till engelskans "do" har jag redan konstaterat och nu har jag upptäckt att "doggywalk" också är ett sådant ord (det är visserligen inte lika akut eftersom "gå ut med hunden" blir en ganska bra översättning, men det borde kunna översättas med bara ett ord).

Hur som helst - i torsdags doggywalkade jag för första gången (Hundstallet kallar det så själva och tills någon hittar på en bra översättning så tänker jag också kalla det så även fast det låter jättefånigt). Promenerade med mysig blandrastik som var jättesnäll men lite ostyrig; att jaga löv var tydligen väldigt spännande i hennes värld ;-) Det var hur som helst väldigt trevligt och jag ser fram emot att doggywalka på måndag igen!

Hybrida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0