Sommarjobb

Nu har sommarjobbet kommit igång på riktigt. Det är ju inte alls det här jag vill hålla på med och jag känner mig ganska oinspirerad, men med tanke på hur sent jag började söka sommarjobb får jag vara glad att jag överhuvudtaget fick något. Och hur gärna jag än hade velat vara ute i Norsborg så måste jag erkänna att det är ganska skönt att bara ha 20 minuters resväg till jobbet - på cykel dessutom. Och arbetstiderna är ganska bra. Och kanske kan jag göra livet lite ljusare för några människor under sommaren och det är värt mycket. Sådär, bättre än så kan jag inte intala mig själv att vara nöjd med jobbet, men det räcker kanske för att uppbringa tillräckligt med motivation i ett par månader i alla fall.

Examensarbetet är nu helt färdigt; presentationerna är avklarade och den slutgiltiga rapporten inskickad. Jag känner mig lite rastlös och vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu när jag inte jobbar så långa dagar och inte har någon rapport som ligger och väntar när jag kommer hem. För första gången på väldigt länge känner jag att tiden faktiskt räcker till och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Vad är det du jobbar med?



Visst är det en konstig känsla, den där tomheten som kryper inpå strax efter att man har arbetat intensivt med något? Det är helt sjukt... Egentligen borde man njuta av varje ledig sekund, men istället stressar man - läs: iaf jag - upp och får prestationsångest...



Nu har jag varit ledig knappt en vecka, och nu börjar det bli lite bättre iaf. Jag sover ut om morgnarna - det minns jag inte när det hände sist! - och jag tvingar mig själv till att bara vara. Om en hel dag går åt framför datorn - may so be it, det kommer ju en ledig dag i morgon också. ;)

2009-06-24 @ 15:03:25
URL: http://www.grusell.dk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0