Finbesök

Har haft finbesök från Helsingborg i några dagar, därav det lilla uppehållet i bloggen.

Jag hämtade Angelica på stationen i lördags eftermiddag och så åkte vi hem hit och provade kläder och gjorde oss i ordning inför kvällen. Ron och Robin stod för middagen och serverade jättegod kyckling och bränd potatis. Därefter begav vi oss hem till Rickie som hade sin 25-årsfest och senare gick vi vidare till Garbo. Det var en rolig kväll som blev lite extra minnesvärd av att vi, sju personer, satt fast i Rickies hiss i 45 minuter. Under andra omständigheter hade det inte varit speciellt roligt alls, men vi var på bra humör och stämde upp i allsång, så det var nästan lite trevligt att sitta där. Hemma hos Rickie hade vi även väldigt kul när Anglica på sin skånska frågade mig om jag hade is och en kille som stod bredvid blev lite småchockad då han trodde att hon hade frågat "Har du aids?" Det är inte alltid så lätt med dialekter ;-)

På söndagen mådde vi som vi förtjänade, men vi tog oss samman och mötte upp Verra för att åka och titta på Titanic-utställningen vid Vasamuseet. Den var väldigt fascinerande och rekommenderas varmt!

Måndagen ägnades mest åt shopping. Det finns ganska många butiker här som inte finns i Helsingborg och jag tror att vi avverkade varenda en. Jag fick med mig några fina tröjor och ett par söta skor hem. Efter x antal timmar i stan tyckte vi att vi hade gjort oss förtjänta av en riktig myskväll, så vi bunkrade upp med ost, oliver och två filmer. Natt på museet 2 var lite småkul, men inte alls lika bra som ettan. He's just not that into you var en riktig tjejfilm - inte så rolig som jag hade förväntat mig, men vi satt och log igenkännande ganska ofta. Jag tror att de allra flesta tjejer kan känna igen sig i den filmen, så på det viset var den ganska kul.

Idag blev det lunch ute i solen innan jag följde Angelica till tåget och åkte vidare till Norsborg för att presentera mitt examensarbete för dem. Jag var lite nervös innan men jag tror att det gick ganska bra. Är fortfarande lite arg på mig själv för att jag inte sökte sommarjobb hos dem i tid, jag hade så mycket hellre velat vara där!

Nu är det dags att packa väskan och tidigt imorgon bitti bär det av till Hamra för att fira midsommar med släkten. Ska bli skönt att komma upp och koppla av lite!

Kommentarer
Postat av: Veronica

ha det så roligt i Hamra! Kram :)

2009-06-18 @ 07:26:36
Postat av: Kajsa

Se INTE "Broken English"! Lägg din tid på en vettigare film. ;)



Jag (och Tetran?) gör gärna ett äventyr någon dag! :D Nu har jag dessutom semester, så tiiiid finns! :D

2009-06-21 @ 20:45:59
URL: http://www.grusell.dk
Postat av: Kajsa

Men nu bloggas det lite dåligt, tycker jag. ;)

2009-06-23 @ 11:38:05
URL: http://www.grusell.dk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0