EFIT

Jag har blivit inspirerad att prova på EFIT (Ett Foto I Timmen). Det är precis vad det låter som - man tar ett foto i timmen och dokumenterar på så sätt sin dag. Jag tycker att det är en jätterolig ide och kommer säkert att delta fler gånger! Här är bilderna från min första EFIT-dag:


09.20: Vaknade till och kände ett stort behov av vatten efter gårdagens stora champagneintag. Somnade sedan om igen.


10.55: Vaknade igen och bestämde mig för att det var dags att stiga upp och göra mig i ordning lite.


11.30: Yoghurt, ägg och diverse annan frukostmat som jag i vanliga fall äter var inte det minsta tilltalande idag. Det fick bli en promenad ner till Hemköp för att inhandla något mer lockande.


12.30: Det blev oliver, toast och minibaguette med ost och marmelad.


13.20: Var inne på EFIT-sidan och lät mig inspireras lite av andras foton.


14.15: Blommorna var också törstiga idag. Här vattnar jag min favoritväxt som jag vårdat ömt i sex år.


15.40: Ut med bäddsoffan och på med Thelma och Louise!


16.15: Lite gott framför TV:n.


17.50: Förbereder dagens middag.


18.45: Quorn, haloumi och klyftpotatis med bearnaisesås. Mums!


19.40: Diskmaskinen laddad och klar att köras.


20.35: Dags att ta mig samman och röja upp allt jag drog fram igår när jag i djup beslutsångest försökte välja kläder till Lauras fest.


21.55: Satte mig och läste en stund på balkongen.


22.55: Redo att gå och lägga mig. Sitter och fixar lite med dagens bilder och påbörjar det här inlägget.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Cia

Har ingen bäddsoffa... Har ingen soffa alls, men TVn mitt framför sängen istället ;-)



Är det bara Jag och min ofrivillige sambo som inte har diskmaskin i hela världen?

2009-07-05 @ 23:36:41
URL: http://www.mysecretwindow.se
Postat av: Nenny

Tittar in på din dag!

Kul med nya personer att följa på efit dagarna! :)

Ser ut som en härlig dag.

2009-07-06 @ 06:35:59
URL: http://nennysplace.blogspot.com/
Postat av: Micke

Välkommen till EFIT :)



Du skulle ha slagit till med en champagnefrukost då du redan var igång ;)

2009-07-06 @ 07:52:18
URL: http://kludd.se
Postat av: Kajsa

Åh, vad kul att du också hakat på! :D



Jag som mycket väl visste att det var den 6e som gällde, missade det totalt. suck



"Thelma & Louise" - en av världens bästa filmer! :D

2009-07-06 @ 14:43:29
URL: http://www.grusell.dk
Postat av: leila

har kollat din efit dag. jag är oxå ny med det här men kul är det! :D

såg att du åt qourn, är du vegetarian? det är nämligen jag med, fast jag äter fisk och kyckling just nu så är väl halv-vegetarian så att säga. :D

2009-07-08 @ 00:42:26
URL: http://leilam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0