Bra textrader

Än en gång har jag slagits av vilken fantastisk textförfattare Winnerbäck är och jag förundras verkligen över hur han lyckas skriva sådana texter som han gör. För några år sedan var jag inte ens speciellt förtjust i Winnerbäck, men då hade jag heller aldrig riktigt lyssnat på hans låtar. Man kan tycka vad man vill om hans musik men det går inte att inte fascineras av hans texter.

Jag lyssnar överhuvudtaget väldigt mycket på texten när jag lyssnar på musik och en bra text gör faktiskt väldigt mycket. Enligt mig kan en bra text vara sådant som jag känner igen mig i och kan relatera till eller något som jag tycker sägs på ett bra sätt, eller helt enkelt bara en bra liknelse eller ett fiffigt rim. Det kan egentligen vara nästan vad som helst som är lite utöver det vanliga. Väldigt många av mina favoritlåtar gillar jag just för att texten eller delar av texten tilltalar mig.

Några exempel på textrader jag har fastnat för:






Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag är ett gammal hängivet Winnerbäckfan, men jag måste säga att han har börjat "sälja ut sig" (enligt mitt tycke då). Han första skivor, fram till och med "Kom", är suveräna men sedan han blev ett "namn" tycker jag tyvärr att många av hans låtar har tappat den "själ" som de första låtarna har. :(



2009-07-16 @ 18:06:09
URL: http://www.grusell.dk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0