Från minidiskho till diskmaskin

Det är lite lustigt hur fort man vänjer sig vid olika bekvämligheter.

Min första egna lägenhet var en liten etta på 28 kvadrat där köket bestod av en kokvrå i hallen. Då var jag bara glad över att ha ett förstahandskontrakt och jag tyckte att det gick alldeles utmärkt att diska där. Efter ett tag blev jag dock lite less på att det alltid blev blött på golvet så fort man skulle diska en kastrull eller något annat lite större föremål eftersom diskhon var så liten.

När vi flyttade hit kändes det som ren lyx att ha en normalstor diskho som inte fylldes upp direkt och en riktig diskbänk att ställa saker på. Men så småningom var det i stort sett lika jobbigt att diska här som det var i min lilla etta och en diskmaskin införskaffades.

Jag tycker fortfarande att diskmaskinen är en av mina bättre investeringar, men jag kan inte låta bli att minnas hur otroligt befriande det var med diskmaskin i början. Nu är det faktiskt lite jobbigt varje gång man måste plocka ur den :-)

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag menar den 5e. :P Om vi säger så här då: jag visste att det var dagen efter släktkalaset, och släktkalaset var den 4e. ;)



Diskmaskiner rocks! Vi fick diskmaskin för första gången när vi flyttade till Tullinge och jag tror tamejtusan att den räddade vårt förhållande. ;)

2009-07-06 @ 21:56:54
URL: http://www.grusell.dk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0