Blivande husägare

Jag ska bli husägare! Jag och mamma håller på att köpa ett hus i Hamra! :-)

När vi var där över midsommar såg vi ett hus som var till salu och vi sa lite på skoj att vi skulle kunna köpa det och ha ett eget hus där uppe istället för att alltid bo hos andra. Vi var inne och tittade, men det var också mest för skojs skull, vi trodde ju inte på allvar att vi verkligen skulle köpa det. Ändå kunde vi inte riktigt släppa tanken på det och när vi tog oss ytterligare en funderare kom vi fram till att det faktiskt skulle vara fullt möjligt. Vi la ett bud, de accepterade det och idag fick mamma ett påskrivet köpekontrakt hem i brevlådan!

Jag har ju förstås vetat om det här ett tag, men på något sätt har det känts som att risken att de skulle dra sig ur skulle öka om jag skrev om det. Visserligen står huset fortfarande inte på oss, men köpekontraktet är påskrivet och om en vecka ska mamma och de nuvarande husägarna träffas på banken, så nu ska det nog mycket till för att det inte ska bli av!





Kommentarer
Postat av: Lina

Grattis igen! :) Hoppas man får komma o hälsa på nångång!

2009-07-10 @ 23:02:00
URL: http://metrobloggen.se/linab
Postat av: Kajsa

GUD så fint! gapar

2009-07-11 @ 09:17:14
URL: http://www.grusell.dk
Postat av: Veronica

Jag vill också komma, jag och Lina kommer nästa år ;) Kram

2009-07-13 @ 14:11:14
Postat av: VBK

Men gud vad kul !!! Tänker på er !



Kramis

2009-07-14 @ 07:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0