Bussiga Mario

Just nu känner jag aldrig någonsin för att prata i telefon igen! Jag har suttit i telefon hela dagen idag, ringt till massa personer på olika kommuner och bjudit in dem till ett seminarium på Sweco. Tog inte lång tid innan jag började känna mig som en tjatig telefonförsäljare. Men det är ett viktigt seminarium, så det var kul att lyckas bjuda in några :-)

Idag har jag träffat pappa. Det var ett tag sedan vi träffades, och jättelänge sedan bara han och jag träffades - jag tror nästan att det var när vi var i England, i september! Det var i alla fall kul att ses. Vi åt på en kinesisk restaurang i Solna och satt och pratade ganska länge. Jag fick även en korg med saker som var mina som han hade hittat i garaget. Bland annat låg det en pärm där i som tillhörde "Marioligan" - en klubb som jag, Björn och Ola hade när vi var små. Jag var Mario, Ola var Luigi och Björn var Yoshi. Anna var Prinsessan, men hon var så liten då så hon kunde inte riktigt vara med. Hur som helst, pärmen innehöll all viktig information - vilka som var våra fiender, en ordlista över vårt hemliga språk, en Mariosång och kanske viktigast av allt - klubbens regler. Först kommer några fina regler om att man inte får bråka, inte retas och att man måste vara hjälpsam. Sedan kommer en regel som jag misstänker att jag skrev utan att ta någon större hänsyn till de andra medlemmarnas åsikter:

Om en medlem ofta bryter mot reglerna får Mario utesluta den medlemmen från Marioligan när han vill. Yoshi eller Luigi får däremot inte utesluta Mario. Men om dom tycker att han ofta bryter mot reglerna måste dom säga till. Då kan Mario gå ur Marioligan och överlämna sin plats som ledare till en annan medlem.

Jag var så ödmjuk och rättvis när jag var liten ;-)

Jag hittade även min allra första skolkalender från 1991/1992:

Måndag 19 augusti
Började i skolan. Regnade somm tusan när lina veronica o jag skulle gå hem.

Tisdag 20 augusti
Fik vår första läsebok. Jik till fritids och lekte med veronica och lina.

Söndag 25 augusti
Jik på kalas hos veronica somm fyllde 7 år i måndas.

Det är härligt att ha vänner som man har känt så länge! Och vid det laget hade vi redan känt varandra i över fem år. De ska åka till Thailand i december och jag känner mig lite ledsen över att jag inte kan dela den upplevelsen med dem. Jag är egentligen inte så lockad av just Phuket, men vi har aldrig varit utomlands ihop och det hade varit roligt att göra det tillsammans. Men när jag tänker tillbaka så har vi gjort så himla mycket annat ihop, och jag är övertygad om att vi kommer stå varandra lika nära om 30 år och fortfarande göra massa roliga saker. Lina och Verra - ni är de bästa kompisar man kan ha och ni kan få solen att lysa även när det rengar somm tusan! <3


Kommentarer
Postat av: Veronica

Åh vad fint sagt! Och haha, man hade liksom kunnat gissa att det var du som skrivit den texten när du var liten även om man inte vetat om det, liksom dominant på ett diplomatiskt sätt ;). Och jag minns att jag fick se den där boken en gång och till och med vara gästmedlem för en kväll.



Du är också världens bästa kompis!!! Och det är jättesynd att du inte kan följa med. Som sagt, vi borde verkligen planera att åka utomlands tillsammans t.ex. sommaren 2010, skulle vara så sjukt roligt!! Kramar <3

2009-01-14 @ 00:35:22
URL: http://veronicagodin.blogg,se
Postat av: Lina

Du e helt underbar med! <3

2009-01-14 @ 11:48:49
URL: http://metrobloggen.se/linab

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0