Återvinn din oönskade almanacka

Idag har jag varit på kick off med min grupp på Sweco. Vi började med curling i Sumpan. Jag har alltid tyckt att curling ser ganska fånigt och tråkigt ut, men det var faktiskt riktigt kul! Det visade sig dessutom att jag var ganka duktig på det, även om jag till en början kände mig som Bambi på hal is. Mitt lag vann. Sedan blev det middag på Parma, och som alltid där var maten helt suverän!

När jag kom hem hade jag fått ett brev fån Öresundskraft. De gjorde reklam för sitt engergibolag och hade även skickat med en almanacka. I brevet stod det först "Julen närmar sig med stormsteg och vi på Öresundskraft vill passa på att önska dig en god jul" (lite sent kanske?) Längst ned stod det "P.S. Använd, återanvänd och återvinn. Som energibolag agerar vi med framtiden i åtanke". Är det verkligen ett hållbart framtidstänk att tillverka och skicka ut almanackor till tusentals människor som kanske inte ens vill ha dem..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0