Sista ansökningsdagen

Idag är det sista ansökningsdagen till högskolan. Jag har bestämt mig för att läsa geografi på Universitetet. Hoppas att jag väljer rätt... Ur arbetsmarknadssynpunkt tror jag att det finns många utbildningar som ger betydligt större möjligheter än geografiprogrammet, men det är den utbildningen som tilltalar mig mest och av de kurser vi har läst i skolan så är det sådant som har varit lite geografiinriktat som jag har tyckt varit roligast. Dessutom får jag tillgodoräkna mig poäng så jag behöver bara läsa tre terminer för att få en kandidatexamen.

Jag är rädd för att hamna i en situation där jag i slutändan har pluggat i 3,5 år utan att få något jobb, men jag tror ändå att det lönar sig att läsa något som jag faktiskt tycker känns kul. Jag får plugga ordentligt och vara lite framåt i jobbsökandet sedan, så får vi helt enkelt hoppas på det bästa...


Kommentarer
Postat av: Veronica

Det kommer nog bli jättebra! :)

Kram

2009-04-16 @ 10:43:26
URL: http://veronicagodin.blogg.se/
Postat av: annac

Finns ju inget roligare än geografi! så kör på! och btw, SKAFFA HUND!!!!! och så ska den vara hos oss hela tiden! eller iallafall när ni behöver hundvakt och så när ni kommer och hämtar den kommer jag ha rymt med den. Men bli inte rädd nu, jag kan vara snäll hundvakt.. mohaha

2009-04-18 @ 10:05:28
URL: http://annacaramell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0