London

Nu var det längesedan det hände något här! (I bloggen alltså. På riktigt har det hänt flera saker).

I söndags var jag ute på Ingarö med skolan och tog vattenprover och tittade på plankton hela dagen. Förutom att jag blev dunderförkyld så var det en trevlig och intressant dag!

Madde & jagFångar smådjurTittar på plankton

Sedan var jag och pappa i London ett par dagar. Det var lite av en sensation, det händer väldigt sällan att han och jag gör större saker än att typ gå ut och äta eller möjligtvis gå på någon konsert. Jag tror att det har hänt två gånger de senaste 15 åren. Och ännu större sensation var det att det var hans förslag att vi skulle åka dit. Det gjorde ju det hela lite extra roligt.

Vi hann med massor av saker på de få dagarna vi var där. Vi åkte upp i London Eye och beundrade utsikten över London från 135 meters höjd, vi var på Dalímuseet och tittade på alla målningar och skulputer av Salvador Dalí. Han måste ha varit en mycket märklig människa. Vi var på Covent Garden Market, Lillywhites och Harrods (det senare var inte riktigt i vår prisklass, men de hade snygga kläder och väskor för sisådär 500 pund och uppåt). Vi shoppade lite, promenerade i Hyde park och besökte självklart Starbucks. Och så var vi och såg We Will Rock You, en musikal gjord på Queens musik. Jag visste knappt något om den innan, så jag hade inte så höga förväntningar, men oj vad bra den var! Helt suverän!

Jag är jättenöjd med resan och smått förälskad i min nya väska som jag köpte :o)

Big benJag & pappaCovent Garden MarketVäljer väskaPicadillyHyde ParkStarbucksMusikalen 

Kommentarer
Postat av: Lina

Va trevligt!

Kul bild när du sitter på golvet o väljer väska, e så du;D

2008-09-12 @ 13:34:54
URL: http://metrobloggen.se/linab
Postat av: Veronica

Vad roligt att ni haft det bra! Du måste berätta mer idag! Haha, håller med Lina, den bilden är verkligen klockren!!! Men du, när du skriver sådär om en väska måste du ju ha den på bild. Kan du inte ha den idag så vi får se? :)

2008-09-14 @ 10:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0