Svart klänning på bröllop?

klänning

Jag är helt kär i den här klänningen från MQ. Jag vill ha den! 800 kr... Inte extremt dyrt, men det passar liksom inte min ekonomi just nu.

Om två veckor ska jag på bröllop och jag har fortfarande inte hittat någon lämplig klänning. Såg den fina klänningen på MQ för några veckor sedan och nu jämför jag såklart alla andra klänningar med den, och då går det inte att hitta någonting alls som duger.

Jag hade inte provat MQ-klänningen tidigare, men gjorde det idag i hopp om att den inte skulle sitta bra så att jag kunde släppa den. Men den satt såklart helt perfekt. Tänk om jag kunde få 16 personer att sponsra mig med 25 kronor var, då skulle jag ha halva klänningen betald och ha råd att köpa den... Någon som vill bli min sponsor? :-)

Nej, någon klänning från MQ blir det inte, jag måste hitta något som är betydligt billigare än så. Alternativet är en svart klänning som jag har hemma. Det är en festklänning och inget som skulle passa på en begravning eller så, men ändå. Kan man ha svart klänning på bröllop? Ska ju självklart inte vara helsvart i så fall, men är det ok att ha svart klänning om jag skaffar någon färgglad kofta till?

Kommentarer
Postat av: chim

Hmmm tror du nog får en massa negativa reaktioner med svart på bröllop. Klarar du att ta dom så kör! Fast en annan tanke är att gästerna inte ska ta stunden från bruden, med andra ord inte ha kläder som förtar hennes eller gör att andra tittar på någon annan kvinna.... så ska du följa den traditionen (vilket ju är ganska juste) så ta nå´t diskretare. Tack för din kommentar förresten- har svarat med ett nytt inlägg.

2008-09-17 @ 21:27:08
URL: http://www.metrobloggen.se/matklockan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0