IT-värld

I lördags jobbade jag på Carlshälls Gård. När jag bytt om och var klar att börja jobba klockan 13.30 så fick jag veta att tiden hade blivit ändrad till 14.30. Tydligen hade min chef mailat alla dagen innan och talat om det, men jag och en annan tjej hade missat det. Det gjorde inte så mycket egentligen, vi får betalt ändå och nu kunde vi duka upp i lugn och ro. Men kan man verkligen maila dagen innan och ta för givet att personen i fråga hinner läsa sin mail? Nog för att jag vet att många kollar sin mail dagligen (det brukar jag också göra), men har samhället blivit så IT-anpassat att mailen går före telefonen även när man vill meddela något med kort varsel? Det är ju nästan lite skrämmande.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Ja, det är klart det går! Haha, jag tycker faktiskt man kan maila sånt om det är en hel dag innan och jag är inte ironisk, jag är IT-anpassad :)

2008-09-24 @ 18:06:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0