Mer aggressioner mot tele2

Sist jag hade problem med att ta emot sms så pratade jag med flera olika personer på tele2 som alla sa olika saker. Den sista personen skickade ett nytt simkort till mig. Innan jag hann sätta i det nya simkortet så började det dock fungera igen, så jag brydde mig inte om att byta simkort. Men så igår började telefonen krångla igen och jag fick inte sms som folk skickade till mig.


Imorse ringde jag till tele2 och förklarade läget och bad de aktivera det nya kortet. Hon jag pratade med då sa att hon skulle fixa det på en gång och att det skulle vara aktiverat inom 15-20 minuter. En timma senare var det fortfarande inte aktiverat så jag ringde igen och fick veta att det inte alls tar 15-20 minuter utan 1-2 timmar. Ytterligare två timmar senare aktiverades det. Men några sms fick jag fortfarande inte. Så jag ringde till tele2 (igen!) och fick prata med en kvinna som förklarade för mig att det är ju inte mitt kort det är fel på utan telefonen. Det hade deras tekniker bekräftat och det skrevs in i deras dator redan efter mitt andra samtal till dem i början av november. Jag var såklart ganska skeptisk eftersom ingen av de jag pratat med tidigare har sagt något om det, så hon ringde till teknikerna igen för att dubbelkolla och det stämde, det är något fel på mjukvaran i min telefon, det har inget med kortet att göra.


Hur i all världen kommer sig att tele2 har haft den informationen i ca 3 veckor och jag har pratat med åtskilliga personer under de tre veckorna varav alla visserligen har sagt olika saker, men ingen har ens antytt att det skulle ha med telefonen att göra?! Om de kunde kommunicera med varandra på det där stället och titta ordentligt vad som faktiskt står inskrivet hos dem så hade jag kunnat lämna in telefonen för flera veckor sedan och inte bara gått runt här och väntat!


Jag är sjukt trött på tele2 nu och överväger på allvar att byta operatör trots att det blir dyrare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0