Kontorsnisse

Tidigare har jag varit fast besluten om att jag inte vill ha ett kontorsjobb och att jag skulle bli uttråkad och frustrerad av att bara sitta stilla på ett kontor hela dagarna.


Men både under min praktik på SGU och nu på GWP sitter jag i stort sett inne på kontoret hela tiden och jag måste säga att det inte alls är så tokigt. Själva stillasittandet är väl inte speciellt kul eller hälsosamt och jag blir lite stel i nacken av att sitta så mycket vid datorn, men kontorslivet i sig är ganska trevligt. Det är lite mysigt på något sätt att ha sitt eget skrivbord och sin egen lilla hörna, och om det inte bara vore praktik så kan man ju göra det jättemysigt med blommor och kort och sådant. Sen är det skönt att det är ganska flexibla tider, inte som på förskola exempelvis där man måste börja prick 7 eller 8. Här kan jag välja att börja tidigt och gå hem lite tidigare, eller ta lite extra sovmorgon om jag känner för det. Det påverkar liksom ingen annan utan jag är själv ansvarig för att mina uppgifter blir klara i tid. Det plus trevligt lunchrum, gratis kaffemaskin och gemensamma fikatider gör faktiskt kontorslivet ganska mysigt och behagligt :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0