Frivillig krisstödjare

Det har varit en lugn helg. I lördags kom Hanna, Rickie och Zeth över en stund på kvällen. Lite vin, ost, kex och roliga youtubeklipp gav en väldigt trevlig och mysig lördagskväll! I övrigt har helgen mest tillbringats framför TV:n i hopp om att bli fri från min förkylning.

Igår hade vi höstkonsert med kören. Det var roligt som vanligt, men kören har blivit större och philadelphiakyrkans scen räcker inte riktigt till längre. Det kändes väldigt trångt och jag hoppas att vi får en större lokal nästa år!


Jag har anmält mig som frivillig krisstödjare hos Röda Korset. Jag vet inte riktigt vad det innebär, men man ingår i någon grupp och ska fungera som stödperson i samband med kriser och katastrofer. Jag ska på informationsmöte om några veckor, då får jag veta mer om vad det innebär samt bli intervjuad för att se om jag verkar lämplig. Jag kände häromdagen att jag skulle vilja göra en insats för de som inte har det lika bra som mig, och eftersom jag inte har råd att ge massa bidrag så tänkte jag att jag kan ställa upp med lite arbete istället :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0