Stockholm vs Uppsala

Helgen tillbringades på Bergholm hos Gabbe och Karin och deras lilla Isak. Vi har grillat, solat och spelat spel och jag och Karin var ute och red en dag. En avkopplande och trevlig helg! Det var skönt att komma ifrån lägenheten och flytten i ett par dagar.

Nu jobbar jag min sista vecka på SGU. Jag trivs bra och är glad över att jag fått jobba här under sommaren, men det ska bli otroligt skönt med lite ledigt! De här långa dagarna med flera timmars resväg till och från jobbet tar på krafterna, speciellt när man är mitt uppe i en flytt.

Trots den långa resvägen har det varit trevligt att jobba i Uppsala. Det är en väldigt mysig stad, och jag är fortfarande förvånad över att folk verkar så snälla och lugna här. Det är inte alls samma stress som i Stockholm. Bilarna stannar vid obevakade övergångsställen och vid bevakade övergångsställen står folk och väntar lugnt och fint tills det blir grön gubbe, även om det inte kommer några bilar. Och imorse hade bussen precis börjat åka när en kvinna kom springande mot den. "Too bad" tänkte jag lite lagom Stockholmsaktigt, men nejdå, chauffören stannade och lät kvinnan kliva på.

Om jag var tvungen att flytta till någon annan svensk skulle jag nog välja Uppsala. Men jag är född och uppvuxen i Stockholm, och så länge jag inte tvingas flytta föredrar jag nog vår stressiga huvudstad trots allt! :-)

Stockholm   Uppsala
   Stockholm                                                       Uppsala

Kommentarer
Postat av: anac

uppsala äger! :D

2008-07-14 @ 15:29:43
URL: http://carellz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0