Splittrad familj

När jag var tio år flyttade pappa till Örsundsbro och i samma veva gick mormor bort. Min lilla trygga familj splittrades och två av de vuxna människor som stod mig närmast var inte längre en del av min vardag.

Så småningom vande jag mig vid att mormor inte fanns och att pappa bara fanns på avstånd. De senaste 14 åren har jag haft två familjer - pappas familj och mammas familj.
 
Mammas familj har utan tvekan varit den jag tillbringat mest tid med och känt mig mest hemma i, och den har hittills bestått av mig, mamma, Kjelle, Mattias, Linda, Lena, Lillbritt och Gunnar. Alla har haft en lika självklar plats i familjen och jag har haft en föreställning om att det alltid kommer att vara så.

Men återigen upplever jag att min familj håller på att splittras. Inte lika brutalt som för 14 år sedan, men saker har hänt och jag är rädd att det aldrig kommer att bli samma sak igen.



Maskros

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0