Min försvunna helg

Och så var det måndag igen. Helgen som jag såg fram emot så mycket liksom bara passerade och jag hann knappt märka att den var där. Men jag har haft det bra och har faktiskt hunnit med väldigt mycket även fast jag inte förstår vart tiden tog vägen.

I fredags följde jag och Verra med mamma och Gun på parkteater. Vi såg Jaques Brel och den var tydligen rolig för det var många som skrattade. Men jag och Verra förstod inte handlingen (i efterhand listade vi ut att det nog inte ens fanns någon handling), så efter en timma gick vi ner till vattnet istället och Verra badade.

Sedan åkte vi hem till Lina och åt chips och popcorn och tittade på ”Trångt i kistan”. En lite annorlunda och väldigt rolig komedi. Den rekommenderas!

Lördagen ägnades enbart åt flytten. Jag och Ron sprang omkring på Ikea i ca fem timmar och handlade så att vi blev alldeles snurriga. Sedan tänkte vi montera ihop möblerna vi köpt lite snabbt, men vi var inte riktigt så händiga och snabba som vi trodde, så det tog sin lilla tid.

Igår tvättade vi och körde ett stort flyttlass från Vasagatan till Ridvägen. Att det kan ta så lång tid att packa ner 28 kvadratmeter i flyttkartonger! Men nu börjar min lilla lägenhet sakta men säkert bli tom.

På kvällen träffade vi Lina och gick och såg Sex and the City på bio. Efter att ha väntat på den filmen i över ett halvår hade jag hunnit bygga upp ganska höga förväntningar, och den var precis så bra som jag trodde! Faktiskt ännu bättre än serien. En riktig må bra-film som man blir glad av att se. Det var en väldigt bra avslutning på en intensiv helg!

Sex and the City

Ikväll blir det en tur till Ikea igen. Vi ska köpa ett skrivbord och kanske även kosta på oss Hemnes sängbord. Två hutlöst dyra sängbord som kostar 1000 kr styck, men de är så otroligt fina och skulle passa in helt perfekt i vårt sovrum, så det måste nog bli så iaf.

Kommentarer
Postat av: Anna

Den är super bra! Kolla gärna in min blogg! :)

2008-07-09 @ 13:43:20
URL: http://ackarlssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0