Sambos

Nu har vi äntligen blivit sambos! Ron lägger golv i sovrummet, vi har köpt en säng och inatt sov vi första natten i nya lägenheten. Jag känner mig jättenöjd och ser verkligen fram emot att få inreda riktigt fint och kunna sitta på balkongen och äta frukost. Det känns bra!

Sedan sist jag skrev har jag hunnit vara i Hamra och Dalhalla samt fira Rons 25-årsdag.

Midsommar firade vi som vanligt i Hamra. Det var en trevlig helg. Lite intensiv, men ändå bra mycket mer avkopplande än vardagsstressen här hemma. Vi umgicks, åt gott och spelade spel. Jag och Ron var ute och fiskade några gånger, det var mysigt.

Helgen som var tillbringade vi i Rättvik. Jag, Madeleine och Elin åkte upp med kören i lördags morse för att ha genrep och sedan uppträda på Dalhalla med bl.a. Sanna Nielsen och Sarah Dawn Finer. Mamma, Ron, Pelle och Marianne satt i publiken, och efter konserten åkte vi till en mysig liten stuga som vi hyrt. Vi grillade och hade en trevlig kväll ihop.

På söndagen spelade vi minigolf och åkte rodel och sedan på eftermiddagen var det dags för mig och Ron att åka hem (de andra stannade en natt till). Vi bytte tåg i Borlänge och fick trängas med massa ungdomar som varit på peace & love-festivalen, men vi hade tur och lyckades få en plats i restaurangvagnen.

I måndags fyllde Ron 25. Jag överraskade honom med att komma och kidnappa honom på jobbet och så åkte vi ut till Universitetet där vi först hade picknick vid Brunnsviken och sedan hyrde kajak och paddlade lite. Det var roligt, men himla jobbigt för armarna.

Nu är det dags att jobba lite! (Skriva blogg ingår inte i mina arbetsuppgifter nämligen ;-))

Kommentarer
Postat av: Lisa

Ha en bra dag :)

2008-07-02 @ 14:32:18
URL: http://wlisa.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vad roligt för er! Har du några Sambotips? Blir själv sambo om drygt en månad!

2008-07-02 @ 14:57:13
URL: http://brickface.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0