Underbara rusningstrafik!

Imorse satt jag bredvid en tjej på tunnelbanan som verkligen måste ha vaknat på fel sida!


Hon satt och lyssnade på musik (i otäta hörlurar) och jag satt och läste metro. Det var mitt i rusningstrafiken och det var ganska mycket folk, och jag råkade nudda hennes kappa. Då drog hon demonstrativt bort armen och suckade irriterat, men jag tyckte att det verkade så märkligt att bli irriterad för det, så jag trodde inte riktigt att det var därför hon drog undan armen. Nästa gång jag råkade komma åt henne tog hon ut sina hörlurar och sa argt "kan du försöka att inte breda ut dig så mycket, du sitter och kommer åt mig hela tiden!". Jag blev lite smått chockad och sa att visst kunde jag göra det, men då kunde hon väl sänka sin musik lite så att jag slapp höra den? Nej, det tänkte hon verkligen inte göra, varpå jag sa att i så fall kunde jag tyvärr inte sluta breda ut mig heller.


Hon påpekade att jag minsann hade suttit och knuffat på henne hela tiden sedan jag satte mig ner, och jag förklarade för henne att jag faktiskt bara hade suttit och läst min tidning, och att hon nog inte borde åka kollektivt i rusningstrafik om hon inte klarar av att sitta bredvid andra personer. "Jag klarar av att sitta bredvid andra, men jag sitter inte såhär" sa hon och börja knuffa på mig med armbågen.


Jag ignorerade henne och fortsatte läsa metro, varpå hon tog fram sin Ipod och höjde till maxvolym. Då tog jag upp mina (täta) hörlurar ur väskan, kopplade in dem i telefonen och lyssnade på min egen musik istället, och sedan bredde jag ut mig lite extra :o) Hon var jättearg när hon gick av!


Kommentarer
Postat av: Lina

Haha bra gjort!

Jag vågar aldrig säga ifrån sådär dumt nog:/

Kram

2008-12-06 @ 00:44:16
URL: http://metrobloggen.se/linab
Postat av: Veronica

Haha håller med Lina om båda sakerna :) Kram!

2008-12-06 @ 20:35:10
Postat av: Fredrika

Haha hoppas du kunde glädjas lite åt hennes trista humör ;)

2008-12-06 @ 21:22:55
Postat av: Angelica

hahahaha u go girl

2009-01-01 @ 21:50:13
Postat av: Marielle

Nu har jag startat upp en ny tävling med 3 gånger högre vinster än tidigare! Var med och tävla varje dag du med :-)

2009-01-01 @ 21:52:32
URL: http://marielletorgersson.blogg.se/
Postat av: stefanweei.blogg.se

Tyck gärna till om leopardmönster på min blogg! :P

2009-01-01 @ 21:57:14
URL: http://stefanweei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0