Kemi är kul!

Igår var vi på studiebesök på ITM (Institutionen för tillämpad miljövetenskap) vid Stockholms Universitet. Först var det en kille som föreläste om olika miljöföroreningar och efter lunch fick vi gå en rundvandring på deras labb. Det var jätteintressant, och i kombination med måndagens vattenkemilektion i skolan då vi gjorde en labb som jag tyckte jag var rolig att göra, så har jag kommit på att kemi är ett väligt roligt och intressant ämne. Lite synd att jag kom på det nu när vi bara har en lektion kvar av kursen.

Igår kväll träffade jag pappa. Jag fick en matberedare i försenad födelsedagspresent, så nu kan jag göra nästan vilken mat som helst - nu har jag ju både elvisp, mixer och matberedare (behöver bara skaffa mig lite matlagningskunskaper också). Vi åt jättegod middag på en mysig libanesisk restaurang och pratade lite om saker som jag tyckte kändes viktigt att prata om. Sen åkte vi runt i Duvbo och kollade lite drömmande på alla stora lyxvillor som finns där. Det var en trevlig kväll!

Nu ska jag sätta mig och plugga - har tenta i vattenkemi nästa vecka. Boken är svår och jobbig att läsa, men det blev en liten smula lättare sedan jag kom på att det iaf är ett intressant ämne! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0