Resumé

Tid verkar vara en ständig bristvara i mitt liv. Kan det rentav vara så att klockan går fortare för mig än för andra? För ungefär trekvart sedan (enligt min tidsuppfattning) tänkte jag att jag snart ska gå och lägga mig. Då var klockan 22.00, nu är den 00.30... Jag tyckte att jag skrev i bloggen för någon dag sedan, men när jag ser efter har jag faktiskt inte skrivit på nästan en vecka.

Nåja, här kommer en liten resumé av de senaste dagarna.

I fredags firade jag och Ron 1,5 år tillsammans. Jag hade lovat att laga middag åt honom, och det blev ett himla projekt. Bestämde mig för att laga en köttgryta - inte det allra lättaste för någon som är extremt dålig på matlagning och som dessutom är vegetarian.

Redan på torsdag kväll stod jag i mammas kök och fick hjälp med att skära upp köttet och lägga det i en gryta med buljong. På fredagen hämtade jag grytan och gjorde klart den. Till förrätt blev det sallad med raita och sedan gjorde jag ett tjusigt glassarrangemang till efterrätt. Jag bjöd även på en god fördrink och hade gjort det mysigt i lägenheten med tända ljus och guldkonfetti (som nu ligger utspridd över halva lägenheten - hittade t.o.m. konfetti i micron!?)

Tro det eller ej, men jag gjorde succé och han sa att det var det godaste han ätit på länge! :o)

Senare kom Lina över och hjälpte oss att minska på barförrådet. Vi hade en trevlig kväll här hemma som slutade med att vi gick till Garbo där vi dansade och drack av vår medsmugglade vodka.

På lördagen mådde jag mindre bra, och inte blev det roligare av att jag skulle jobba. Men jag tog mig igenom dagen - tredje lördagen på rad - och nu ser jag fram emot oktoberlönen.

I söndags var jag och Verra och åt god mat på en indisk restaurang vid Mariatorget. Sedan åkte vi till Cirkus för att se på Jonas Gardell och jag måste medge att han faktiskt var väldigt rolig. Bl.a. hävdade han att kvinnor inte behöver vara tillsammans med den de ska skaffa barn med - "Ni förväntar er att ni ska finna den perfekta älskaren, er bästa vän och en underbar pappa till era barn i en och samma man... Men ni måste lära er att män är inga kinderägg!" :o) Hade en väldigt trevlig kväll, tack Verra!

Måndagen präglades av plugg hemma, lektion i skolan, promenad med mamma och mera plugg hemma. Pratade även länge med Angelica - allt kommer ordna sig gumman! *Kramar*

Slutligen vill jag meddela att jag har tagit ett steg närmare vuxenvärlden och tagit ut min älskade tungpiercing. Känner mig väldigt mogen nu.

Det här inlägget tog ungefär fem minuter att skriva, men jag började skriva för 25 minuter sedan... Hmm. Får det inte att gå ihop.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Gud vad dåliga alla är på att kommentera. Jag tycker man måste göra det extra mycket när någon har en ny blogg, som inspiration och uppmuntran. Om nån läser det här, följ mitt exempel! :D

2007-09-27 @ 09:02:54
URL: http://veronicagodin.blogg.se
Postat av: Veronica

Har du glömt bort din blogg?

2007-10-02 @ 10:58:15
URL: http://veronicagodin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0