Ramla på trottoarkant

Har precis kommit hem efter ett pass på Carlshälls gård. Det var bröllop idag, bara 31 gäster så det var ganska lungt och skönt hela kvällen. Det jobbigaste med att jobba sent på lördagar är nästan när man ska hem (om man inte åker taxi). Det är extremt irriterande med alla fulla dräggiga människor på tunnelbanan när man själv är spiknykter, trött och bara vill hem och sova. Nu ska jag iaf snart gå och lägga mig, men måste nog läsa lite först - har kommit till slutet av min bok och det börjar bli väldigt spännande!

I onsdags träffade jag Moa. Hade inte träffat henne på ca 10 månader, alldeles för lång tid! Var iaf jätteroligt att ses! Vi satt hemma hos mig och pratade och sen åt vi middag på kinarestaurangen. Och jag åt kyckling! Egentligen åt jag nog mest grönsaker, petade bort det mesta av kycklingen. Men det var iaf första gången jag beställde en kycklingrätt sedan 1997 (är man fattig student får man helt enkelt ta det som är billigast på menyn :o)).

Igår flyttade Verra till sin nya lägenhet, eller påbörjade flytten åtminstone. Var uppe en sväng hos henne för att se hur det såg ut - tror det kommer bli jättemysigt där när hon fått iordning!

Idag när jag skulle gå till tunnelbanan snubblade jag på trottoarkanten och ramlade. Det var pinsamt. Och sen fick jag världens skrattattack, vilket var ännu mer pinsamt eftersom folk som såg mig såg ut att tro att det var något fel på mig eftersom jag gick och skrattade helt hysteriskt för mig själv. När jag insåg hur dum jag måste se ut började jag skratta ännu mer. Var till slut tvungen att ringa till Ron för att det skulle se ut som om jag skrattade åt något han sa istället. Nu i efterhand tycker jag iaf att hela grejen var ganska rolig :o)

Kommentarer
Postat av: Annac

Hahahaha! jag förstår dig, haha! man förstår ju själv hur dumt det ser ut och så skrattar man, ujuj.

2007-10-21 @ 18:04:54
Postat av: Röni

Hej baby!
*jag läser din blogg!! woohooo*
Vad var det för dreggiga människor på tunnelbanan som inte av någe roliga eftersom du va nykter? que?
Random fulla som du inte kännde eller? pussilusss luss!

2007-10-23 @ 19:27:13
Postat av: Veronica

Vad kul det var igår vi måste ses snart igen! Kramar!

2007-10-24 @ 18:11:58
URL: http://veronicagodin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0