Ortoceratitkalksten

I söndags var vi bjudna på middag hem till Lena. Åt någon slags fransk omelett som jag inte minns namnet på, men det var väldigt gott iaf! Och Albin och Astrid var lika söta som vanligt.

Jag ska sjunga solo på vår konsert med kören. Vi brukar ha några låtar med solister, två på varje låt (en vers var), och de som vill sjunga får skriva upp sig på en lista. Gången innan blev jag utlottad till reserv på "Survivor", men jag tog det inte på så stort allvar eftersom det är ganska liten chans att reserverna får sjunga. Men så igår kom hon som skulle sjunga andra versen fram till mig och frågade om jag ville sjunga den istället för hon hade svårt att lära sig texten, och det ville jag såklart! :o)

Idag hade vi stenförhör på naturmiljön, tror det gick ganska bra. Förstår inte riktigt poängen med att kunna namnet på 36 olika bergarter och mineraler, men är lite nöjd över att jag har lärt mig säga ortoceratitkalksten utan att behöva stanna upp mellan varje stavelse ;o)

Ortoceratitkalksten
Ortoceratitkalksten

Efter skolan hämtade jag Bella på dagis och satt barnvakt åt henne några timmar, kom nyss hem.

Ska städa nu och kanske plugga lite om jag hinner, sen ska jag hem till mamma och fylla i visumpapper till Indien :o)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag ska också lära mig säga ortoceratitkalksten, haha :). Men 36 bergarter, jag kan inte en enda. Om inte marmor räknas för det vet jag hur det ser ut. Haha, jag kan berätta på torsdag. För vi kan väl ta en promenad då??! Det ska bli jättefint väder, sista varma dagen, så en höstpromenad vore väl jättetrevligt? Snälla? :) Kram!

2007-10-31 @ 00:49:28
Postat av: Ron

"men jag tog det inte på så stort allvar"... ;)

2007-10-31 @ 14:32:35
Postat av: Veronica

Det var anonyma jag det där.

2007-10-31 @ 15:45:33
URL: http://veronicagodin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0