Nyduschad

Har precis tagit en välbehövlig dusch efter dagens besök på två bondgårdar och en grisfarm. Doftade inte precis rosor.

Det var dock en trevlig dag. Först fick vi besöka en ekologisk bondgård och klappa söta kalvar, sedan åkte vi till en gård med konventionellt jordbruk där vi även tog en liten lunchpaus. På eftermiddagen åkte vi till en grisfarm. Det var intressant och vi fick ta på oss lustiga dräkter för att inte sprida några eventuella smittor. Det fanns även jättesöta grisbebisar som vi fick hålla i. Dock tyckte jag synd om grisarna som enligt min mening bodde alldeles för trångt, och jag är just nu väldigt nöjd med att vara vegetarian.

Lördagens fest hemma hos Mattias var lyckad. Vi drack drinkar till efter midnatt och dagen därpå sov vi till fyra på eftermiddagen. Skönt att få sova ut för en gångs skull (även om det kanske är lite överdrivet att sova ända till fyra)!

Slutligen vill jag skryta lite och meddela att jag fick VG på mattetentan, 26 poäng av 27 :o) Tack för hjälpen Verra!

Dräkter
Tjusiga dräkter. men inte skyddade de från grisdoften inte...

Kulting
Kultingarna var söta!

Kommentarer
Postat av: Lina

Vilken söt gris ;)

2007-10-16 @ 22:41:19
URL: http://metrobloggen.se/linab

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0