Billiga strumpor och första tentan

I helgen var jag och Ron hemma hos pappa och Ingrid. Anna fyllde år så vi hade med oss en liten present till henne och hon hade köpt en tårta till oss (egentligen hade hon nog köpt den åt sina kompisar, men jag var hur som helst glad över att det stod en halv gräddtårta i kylen som jag fick äta av).

På lördagkvällen var jag, Ron, pappa och Ingrid nere på puben och åt god mat. Sen gick vi hem och spenderade resten av kvällen på Annas rum där vi tävlade mot varandra i Guitar Hero.

På söndagen var det mickelsmäss - den stora dagen då lilla Örsundsbro blir överbefolkat av människor från angränsade orter som alla vill köpa billiga strumpor, handgjorda smycken, t-shirts med halvtöntiga tryck på och annat trams. Men det var fint väder och vi hade trevligt - jag köpte t.o.m. billiga strumpor.

I måndags och tisdags pluggade jag mest bara till tentan som vi hade idag - min första tenta! Eftersom vi är en liten pytteklass bestående av 10 personer, varav en var sjuk idag, kunde vi få resultatet på en gång. Jag fick VG, 58 av 64 poäng. Kan inte vara annat än nöjd.

Efter tentan åkte jag till mitt gamla jobb och hälsade på. Det var jätteroligt att träffa alla barn igen, de var så himla gulliga - alla flockades runt mig och ville kramas. Och de hade blivit så stora!

Vill avsluta det här inlägget med att gratulera Verra till lägenheten och önska Ron lycka till på uppkörningen imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0