Ärtor i bomull och kemikalier

Nu sitter jag hemma hos Mattias och Linda och är barnvakt åt lilla Astrid som ligger och sover här bredvid mig. Hon är så himla söt!

Har varit en ganska skön vecka efter tisdagens otäcka kryobehandling.

Vi har inte haft så många lektioner i skolan, och de vi har haft har varit roliga. Vi har studerat plankton i mikroskop och påbörjat ett odlingsförsök där vi odlade ärtor i bomull med olika kemikalietillsatser i.

Igår var vi lediga. Tillbringade större delen av dagen med Verra. Vi tog oss in till Kungsträdgården och promenerade i hagelregnet för att se på alla människor som var där för att protestera mot gatuvåldet. Tycker det är lite fascinerande när så många människor samlas för en och samma sak. Dock hade de missbedömt antalet människor lite och snålat på ljudanläggningen - det hördes ingenting av vad de sa uppe på scenen.

På kvällen åt vi god mat och bakade äppelpaj som vi åt framför idol.

Ikväll efter att Mattias och Linda kommit hem kommer resten av släkten hit och så ska vi dricka drinkar och äta lite gott för att fira Mattias födelsedag. Blir säkert trevligt!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Låter roligt att odla ärtor i bomull, kan man göra det hemma eller behövs de där kemikalietillsatserna mycket..

2007-10-15 @ 14:07:38
URL: http://mikaelabjorklin.blogg.se
Postat av: Veronica

Kemikalietillsatser kan vara schampoo tror jag om jag minns rätt av det hon berättade för mig :D

2007-10-15 @ 20:47:11
URL: http://veronicagodin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0